 |
 |
Včerejší den byl ve znamení jakého si začátku F1 ve vysílání v ČR. Hlavouni ve FIA se rozhodli letošní sezonu trochu okořenit a tak na poslední chvíli udělali několik "kosmetických" úprav v podobě přebudovaného systému kvalifikace a bodování. Taky zavedli pravidýlko, že se mezi kvalifikací a závodem nesmí tankovat a to se pochopitelně projevilo. MOžná že by to bylo očividnější, kdyby ze začátku samotného závodu nebyla trať trochu mokrá a většina závodníků nezačínala s mokrými nebo přechodnými pneumatikami. Mno, kdo měl navrch v soboru v kvalifikaci, musem zpravidla upalovat do boxů o něco dříve než ti, co jeli kvalifikaci s větším množstvím paliva, to jsme se od komentátora dověděli minimálně stokrát. Už už to vypadalo, že to bude opětovné klišé v rukou obou vozů Ferrari, jenže Rubinho pohladil mantinel a Schumi se přidal k davu při zajíždění do boxů a tak se nám na prvním místě střídal Raikkonen, Montoya a Coulthard, který nakonec zvítězil, Montoya skončil druhý, i když měl hodně blízko k vítězství (chybička se vloudila) a třetí Kimmi. Asi by se mělo podotknout, co stálo za čtvrtým místem Schumachera, první co ho potkalo, bylo zdržení se v boxech, problém se zadní pneumatikou, poté se mu podařilo se dostat mimo trať když se pokoušel předjet Raikkonena a následkem toho si trochu pocuchal auto, mohli jsme tedy vidět rudé Ferrari s vlajícími bočnicemi, které kupodivu zrychluje místo toho aby zpomalovalo... to by však nebylo ono, aby si toho nevšimli traťoví komisaří a začali ho zvát na svačinku do boxů, kam se nakonec Schumacher uchýlil, aby ztratil šanci na vítězsví. Opravdu razantní změna pravidel měla přímý vliv na nedělním závodě, nebo za to tak trochu mohla i strategie se startem na mokrých nebo přechodných pneumatikách a jejich následná nutnost přezutí?? |